sunnuntai 5. huhtikuuta 2009

Tylsää peruspostausta

Mä vaan kirjotan näitä tylsiä viikkoraportteja aina näin sunnuntaisin. Muistakaa vanha sanonta: "Mitä pitempi matka, sitä tyhmempi jätkä." Onneksi tunnen yhden ultrajuoksijankin...

Viikko meni näin:

ma lepo
ti 11,5
ke 11,5
to 10 vk 35 min
pe 14,5
la lep0
su 24,5

Yhteensä 71,5 km; taisi taas tulla uusi oma ennätys... ensi viikolla vielä suunnilleen saman verran, sitten helppo viikko.

Vauhdeista sen verran, että pk vauhti on välillä 5:45 - 5:55. Sykkeen nouseminen kestää pari kilsaa, sitten jää pyörimään 148 - 152 tienoille. 150 pitäisi olla maksimi pk:lla, mutta joskus se menee vähän yli. VK-vauhti ei kauheasti ole nopeampaa, vaikka juoksu tuntuu paljon rasittavammalta. Ensin pari kilsaa lämmittelyä, ja sitten 30 - 40 min vk:ta, jonka keskivauhti on suunnilleen 5:15 - 5:20.

Tämän päivän pitkä lenkki vähän venähti, kun lähdin uudelle reitille ilman kovin tarkkoja suunnitelmia. Ensimmäinen 10 km vähän alle tunnin, sitten pientä kiihdytystä niin että lopussa syke oli 155 - 160 ja vauhtia 5:20 - 5:30. Keskivauhdiksi tuli 5:40. Juoksu maittoi tosi hyvin, olisi jaksanut vielä lisääkin...

2 kommenttia:

  1. Hieno tuo PK-lenkkien vauhti sulla! Kuvittelisin, että alle 4 h menee tuolla kevyesti? Mulla Tukholmassa tavoitteena 4 h 15 min alitus ja mun PK-vauhdit on kyllä toooosi hitaita vielä. No, ehkä se vauhtikestävyys on sitte mulla parempi... Kympin kisan kävin juoksemassa ja se meni aika kivasti 5:17min/km vauhdilla.

    VastaaPoista
  2. Moi Tea, tervetuloa taas Kaukomaraan! Olen kyllä tosiaan ihan luottavainen 4:n tunnin alitukseen. Mutta vauhtikestävyys ei toisaalta tunnu kummoiselta, jos nyt lähtisin juoksemaan maratonia niin en kyllä kovempaa lähtisi kuin mitä tänään juoksin. Eli tuntuu siltä että pk- ja vk-vauhdilla voisi olla suurempi ero kuin nyt. Yli 160 sykkeellä mun kone piiputtaa tooosi nopeasti...

    VastaaPoista