torstai 5. helmikuuta 2009

Hauska pk-lenkki

Auts, kun ovat vielä jalat kipeät tiistaisista lihaskuntotreeneistä! Siitä huolimatta juoksin Nellin koululle kokoukseen, jossa oli tarjolla vadelmakakkua ja teetä. Otin reilun palan ja kaksi kuppia. Kokouksen jälkeen lähdin normaalille pk-reitilleni Otaniemeen ja sieltä Tapiolaan. Aikaa kului tunti 22 minuttia. Keskisyke oli 149 ja maksimi 158. Alussa syke tuppasi vähän nousemaan, mutta lenkin loppua kohden juoksu sujui jo paremmin.

Lenkin pituus jäi arvoitukseksi, koska en ole vielä siirtänyt footpodia Karhuista Icebugeihin. Nyt vaan keräilen niitä hitaita kilsoja ilman isompaa stressiä vauhdista ja varsinkaan sen kehityksestä.

Ennen lenkkiä liotin sykevyötä vedessä joitakin minuutteja, ja nyt se toimikin alusta asti ihan hienosti. Ehkä en lenkillä hikoile tarpeeksi, ja sykevyö on siksi oikutellut :)

4 kommenttia:

  1. Mä olen aidosti kateellinen kyvystä juosta hitaasti stressaamatta vauhdista. Mulla on nyt uusi ohjelma by Tuomas, joka perehtyi aikaisempiin treeneihin ja Teskun testituloksiin, ja määräsi välittömästi paljon PK:ta, joka mulla tarkoittaa alle 136 sykkeellä. No eihän sillä paljon juosta! Hillitön stressi tuijotella niitä km-vauhteja...

    VastaaPoista
  2. Tea: mä onn kato jo niin vanha, ettei ole enää kiirettä mihinkään... Oikeasti se 42 km ja risat elokuussa vähän hirvittää jo etukäteen, siksi yritän seurata treeniohjelmaa pilkulleen. Harjoittelemattomuus flunssan tms. takia stressaa paljon enemmän.

    VastaaPoista
  3. hei muuten, kannattaa pestä sitä sykevyötä välillä koneessa, siis ainakin jos on pehmee ja polar.. Se auttaa ja on oikeesti sallittua.

    VastaaPoista
  4. Laura, kiitti vinkistä. Olen joskus pessytkin sen koneessa, pesupussissa. Nyt se kyllä toimii kivasti, kun kastelen sen likomäräksi.

    VastaaPoista