keskiviikko 11. helmikuuta 2009

Flunssa ohi

Lauantain traumaattisen hiihdon jälkeen flunssa paheni, ja sunnuntain pitkä lenkki jäi väliin. Tiistaina oli maratonkoulu, ja tänään pääsin vihdoin taas normaalille lenkille viikon tauon jälkeen!

Ulos pimeään, -2 astetta. Aika ajoin kadehdin mielessäni Puolison nastalenkkareita, mutta pääosin ei ollut kovin liukasta. Juoksu sujui hyvin, päästin vähän kyllä sykkeen turhankin ylös, keskisyke oli 144. On tullut juostua niin paljon Esportilla ettei enää osaa juosta ylämäkiä rauhassa.

Sykemittarin ja Footpodin mukaan lenkin pituus oli 11.34 km ja GPS:n mukaan 10.8 km - eli aika iso ero. On se vähän eri onko keskivauhti 6:02 vai 6:19! Mistä mahtaa johtua, yleensä nää on ollu melkeen metrilleen samaa mieltä. Hm. Noh, oli mitä oli niin toivottavasti saa nyt treenata ilman taukoja taas mahdollisimman pitkään!

5 kommenttia:

  1. Siistiä, kun tauti on selätetty. Ihmeellinen ero on kyllä, mistä lienee se sitten johtunut? Tsemiä taas reenailuun!

    VastaaPoista
  2. Mä kyllä luotan GPS:ään huimasti enemmän, podi kun on täysin kiinni askelpituudesta.

    Miten sulla muuten oli ne puolikkaiden/maran tulokset? Mulla siis puolikas 1.56 ja mara 4.31. Puolikas juostu sellaisella kevyellä 178 keskisykkeellä, kun anaerobinen kynnys on 172. Että tarpeeksi VK treeniä on ollut alla...

    VastaaPoista
  3. No mulla on puolikkaan enkka jotain 1:57 ja maratonin 4:17 - tosin näitten välillä on aika monta vuotta. Parempi vertailu on vaikka viime vuoden 4:22 (olin tuohon aikaan vähän pettynyt...)

    VastaaPoista
  4. Tuo ylläoleva on Petrin kirjoittama kommentti ja siis hänen enkkansa.

    VastaaPoista
  5. Joo mä ehdin jo ajatella että ihan turhaan se Pia tilittää juoksevansa hitaasti;) Mulla noiden enkkojen välillä on vajaa 2 kk, eli aika selvä case.

    Mites muuten sulla noi Juoksija -lehden tilastot täsmäs enkkoihin?

    VastaaPoista